Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος Τέμπη Πατρινό Καρναβάλι 2025 TRAVEL WEST FORUM 2025 ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τέμπη: Σοκαριστικές διαπιστώσεις για το σιδηρόδρομο- Πιθανή η ύπαρξη άγνωστου καυσίμου - Οι παθογένειες που οδήγησαν στην τραγωδία- Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ - Δείτε live

To εκατοντάδων σελίδων πόρισμα συντάχθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων μαζί με τους ειδικούς του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων

Το πόρισμά του για τις συνθήκες της τραγωδίας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη παρουσιάζει ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Στη συνέχεια το πόρισμα για τα Τέμπη θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία.

Ποιοι παρουσιάζουν το πόρισμα
Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικος Μηχανικος - Προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Bart Accou, Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός - Προϊσταμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Fabrizio Caprinelli, Project Officer Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής Διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Χρήστος Παπαδημητρίου, Δικηγόρος παρ Αρείω Παγω -Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός θέλησε να στείλει 3 ειδικούς
 Όπως ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός θέλησε να στείλει 3 ειδικούς, που στην πορεία έγιναν δύο

«Εγκληματικά λάθη στην Ελλάδα επί σειρά ετών»
 Τον λόγο πήρε αρχικά ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, ο οποίος τόνισε πως στην Ελλάδα επί σειρά ετών γίνονται «αβελτηρίες και εγκληματικά λάθη»

«Ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος»
 «Την βραδιά του δυστυχήματος ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

Η μη ιεροποίηση του χώρου δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

«Δεν τιμά το ελληνικό κράτος η ανυπαρξία οργανισμού στις 28 Φεβρουαρίου. (Αυτό) δημιούργησε σοβαρά προβλήματα διερεύνησης διότι η έλλειψή μας και μη ιεροποίηση του χώρου δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων».

«Θα έλεγα ότι θα πρέπει να ζητηθεί από όλους μας συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων που πέραν του πόνου είχαν να αντιμετωπίσουν τιτάνιο αγώνα να υποκαταστήσουν οργανισμό που δεν υπήρχε».

«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη»
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Καπετανίδη, Πολιτικό Μηχανικό Προϊστάμενο Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη και «άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο». «Ήταν ένα μεγάλο λάθος χειρισμού», πρόσθεσε.

Μια μέρα «γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις»
 

Σύμφωνα με τον ίδιο, η 28η Φεβρουαρίου ήταν μια μέρα «περίεργη, γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις». (...). Αναφερόμενος στον σταθμάρχη είπε πως «είχε μια συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος του»

«Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει εντολή - Δεν το έκανε»
 Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή, είπε ο κ. Καπετανίδης. «Δεν αλλάζει γραμμή, πηγαίνει από τη γραμμή ανόδου στη Θεσσαλονίκη. Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή. Δεν το έκανε, έφυγε».

Μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό
 

Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, ήταν τραγική η έλλειψη προσωπικού και οι άνθρωποι δούλευαν ατελείωτες μέρες χωρίς ρεπό.

Η ρυθμιστική αρχή «επικεντρωνόταν στις μη συμμορφώσεις»
 

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων, η ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων δεν κοιτούσε τους ουσιώδεις παράγοντες αλλά επικεντρωνόταν στις μη συμμορφώσεις.

Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια
 

Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με πάνω από 36 χλμ. την ώρα, συμπλήρωσε ο κ. Καπετανίδης.

Τα θύματα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά είναι από 5 μέχρι 7

Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου
 

Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου, γνωστοποίησε ο κ. Καπετανίδης.

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας»
 

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας», είπε ο Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικός Μηχανικός και Προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ. και πρόσθεσε πως αρκετές από αυτές βρέθηκαν στη συνέχεια.

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας»
 «Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας», είπε ο κ. Αλεξάνδρου και πρόσθεσε πως αρκετές από αυτές βρέθηκαν στη συνέχεια

Οι συστάσεις ασφαλείας
η Hellenic Train συνιστάται να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί αξιολογούνται τακτικά και εκτελούν τακτικά επαρκώς τα καθήκοντά τους
η ΡΑΣ συνιστάται να αναπτύξει ένα ενιαίο σύστημα αναφοράς περιστατικών για όλους τους φορείς

Συστάσεις ασφαλείας στον ΟΣΕ
Ο ΟΣΕ συνιστάται:

Να ελέγξει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας
Να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφαλείας των στοιχείων υποδομής
Να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας
Να αναπτύξει ένα σύστημα για την παρακολούθηση της απόδοσης του ανωτέρου προσωπικού
Να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα
Να αυξάνει τα καταγεγραμμένα δεδομένα που χρησιμεύουν στην διερεύνηση ατυχημάτων.

«Δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν τώρα οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς»
 Δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν τώρα οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς γιατί δεν αποτελούσε αντικείμενο της έρευνάς μας, απάντησε Βέλγος ειδικός σε ερώτηση δημοσιογράφου του Al Jazeera.

«Οι σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε» 

Όπως πρόσθεσε ο Accou, «οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε».

«Αυτό που μεταφερόταν στο τρένο επίσημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πυρόσφαιρα»
 

Σε ερώτηση για το καύσιμο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, «αυτό που επίσημα μεταφερόταν στο τρένο επίσημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτή την πυρόσφαιρα».

Όπως πρόσθεσε ο Accou, η επιθεώρηση του τόπου του ατυχήματος δεν έγινε με τον τρόπο που έπρεπε «ώστε να μπορέσουμε να προσδιορίσουμε τον τύπο του καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα».

«Οι σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε»
 

Όπως πρόσθεσε ο Accou, «οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε».

Γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα συγγενών να αναβληθεί η παρουσίαση;
 

«Βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα για το περιεχόμενο της έρευνάς μας που ακόμα δεν έχετε διαβάσει», ήταν η απάντηση στον δικηγόρου του Γεράσιμου, που ρώτησε γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα των συγγενών να παραταθεί η δημοσιοποίηση του πορίσματος.

Για τα έλαια σιλικόνης
 

«Είναι πολύ απίθανο τα έλαια σιλικόνης να έπαιξαν βασικό ρόλο στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών που έχουμε», είπε ο Accu, όταν ρωτήθηκε σχετικά.


 Παπαδημητρίου: Δεν είχα καμία παρέμβαση από την πολιτική ηγεσία, αλλιώς θα είχα παραιτηθεί

Για τα βίντεο που βρέθηκαν, 2 χρόνια μετά
 

«Το γεγονός ότι βρέθηκαν βίντεο μετά από δύο χρόνια μου προκαλεί και εμένα ερωτηματικά», είπε επίσης ο κ. Παπαδημητρίου.

«Feedback έδωσαν όλοι - Το υπουργείο δεν συμμετείχε»
 

Σύμφωνα με τον Accu, στο τελικό κομμάτι της διερεύνησης «προσπαθήσαμε να έχουμε feedback από όλους τους φορείς. Η διαβούλευση έγινε στο κομμάτι που αφορά αποκλειστικά τα ευρήματα. Feedback έδωσαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς. Το υπουργείο Μεταφορών δεν συμμετείχε σ' αυτή τη διαδικασία».

 

Η περίληψη του προσίσματος εδώ:

https://drive.google.com/file/d/1xi2KychotxNe1qABuFZq5M_pnfgMY-fU/view

Για τα έλαια σιλικόνης
 

«Είναι πολύ απίθανο τα έλαια σιλικόνης να έπαιξαν βασικό ρόλο στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών που έχουμε», είπε ο Accu, όταν ρωτήθηκε σχετικά.

Η ευθύνη για τα συστήματα στη ΡΑΣ
 

Σε ερώτηση εάν σήμερα λειτουργούν τα συστήματα που δεν λειτουργούσαν εκείνη την ημέρα, ο κ. Αλεξάνδρου υπογράμμισε πως την αρμοδιότητα για την εφαρμογή των συστάσεων ασφαλείας έχει η ΡΑΣ.

«Τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής»
 

«Όταν κάνεις 17 συστάσεις ασφαλείας, σημαίνει ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

 

Πότε θα εφαρμοστούν οι συστάσεις; Ποιος θα ελέγξει τη ΡΑΣ;
 

Σε ερώτηση για την εφαρμογή των συστάσεων ασφαλείας, απαντήθηκε πως το χρονοδιάγραμμα θα καθοριστεί από τους αρμόδιους φορείς που θα κληθούν να αναλάβουν τα σχετικά έργα και τονίστηκε πως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν μπορεί να ελέγξει, μπορεί ωστόσο ανά 6μηνο να ενημερώνεται για την εξέλιξη των έργων.

Ο πατέρας της Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος
 

Σε ερώτηση του πατέρα της Μάρθης, Αντώνη Ψαρόπουλου, εάν θα έμπαιναν σε τρένο τότε ή τώρα τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, εκείνοι απάντησαν πως θα έμπαιναν, αλλά ο κ. Παπαδημητρίου υπογράμμισε ότι «υπάρχουν προβλήματα, γι' αυτό και γίνονται οι 17 συστάσεις».

«Ανώτατη» η τεκμηρίωση στην έρευνα
 

Ο κ. Καπετανίδης, σχετικά με την έρευνα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, είπε πως «η τεκμηρίωση στην έρευνα είναι ανώτατη, κάναμε 70 συνεντεύξεις, πήγαμε παντού».

Λένε πως χάθηκαν στοιχεία «λόγω έλλειψης γνώσης υπηρεσιών»
 

Για τα χαμένα στοιχεία και το μετά του δυστυχήματος, «αυτό που συνέβη εκεί συνέβη λόγω έλλειψης γνώσης και προετοιμασίας των διαφορετικών υπηρεσιών για ένα τέτοιο γεγονός», είπε ο Accu. 

«Δεν ήταν προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο ατύχημα και πώς θα διασφαλίσουν τα τεκμήρια».

«Δεν είπαμε πως δεν φταίει κανείς»
 

Σε ερώτηση αν λόγω του μπαζώματος χάθηκαν στοιχεία, ακούστηκε ξανά η απάντηση πως «η διαχείριση του τόπου του ατυχήματος δεν ήταν σωστή κυρίως από την άγνοια των φορέων».

«Δεν είπαμε πως δεν φταίει κανείς», συμπληρώθηκε.

«Καταστράφηκαν τα στοιχεία σε τρεις μέρες»
 

«Αυτό που έγινε, που καταστράφηκαν τα στοιχεία σε τρεις μέρες, δεν έπρεπε να συμβεί. Αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει (...)», ξεκαθάρισε ο κ. Καπετανίδης.

«Υπάρχουν απλά διαπιστώσεις για το τι πήγε λάθος στον τόπο του δυστυχήματος. Δεν μπορεί η Επιτροπή να πάρει θέση αν έγινε εσκεμμένα ή από λάθος, απλά λέει πως έγιναν όλα λάθος», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις