Τι καταγράφεται για τη χημική ουσία που εντοπίστηκε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Μπαράζ εξελίξεων αναμένεται να προκληθούν μετά και τη σημερινή δημοσιοποίηση του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, στο οποίο καταγράφεται πως η πυρόσφαιρα και η έκρηξη δεν θα μπορούσαν να σημειωθούν από τα έλαια σιλικόνης, αλλά από την παρουσία άγνωστης καύσιμης ύλης.
Το θέμα αυτό αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία τριβής και οργής σχετικά με την απόπειρα συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών από την κυβέρνηση, ενώ έχουν ήδη γίνει καταγραφές σε έρευνες πραγματογνωμόνων.
Σήμερα ήρθε η σειρά και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ να μιλήσει κι επισήμως για την παρουσία ξυλολίου στο σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων, αλλά και να σημειώσει πως δεν είναι φυσιολογική η παρουσία του εκεί.
Στη σελίδα 104 του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ γίνεται αναφορά στα καύσιμα που βρέθηκαν στο σημείο της τραγωδίας. Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 474, το πόρισμα τονίζει πως «Το γεγονός ότι η φωτιά έχει αφήσει δύο διαφορετικά υπολείμματα είναι μια άμεση ένδειξη ότι δύο διαφορετικά καύσιμα φαίνεται να εμπλέκονται στο συμβάν»:
1) λευκό υπόλειμμα, που είναι SiO2, χαρακτηριστικό για την καύση λαδιού σιλικόνης, και
2) μαύρο υπόλειμμα με ίχνη ξυλολίου, που ταιριάζει με καύσιμα υδρογονανθράκων.
Η μικρή ποσότητα SiO2 που παρατηρήθηκε στη συντριβή συνάδει με την πυρκαγιά μετά την αρχική ανάφλεξη, αλλά όχι με το μέγεθος που θα αναμέναμε αν καιγόταν μεγάλη ποσότητα καυσίμου”, υπογραμμίζει το πόρισμα.
Στην επόμενη παράγραφο, σημειώνεται πως σύμφωνα με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης του καθηγητή Κωνσταντόπουλου, «τα 2400 κιλά λαδιού μετασχηματιστή θα είχαν ως αποτέλεσμα περίπου 1,94 μετρικούς τόνους (SiO2) ως υπόλειμμα καύσης, το οποίο θα διασκορπιζόταν σε όλες τις επιφάνειες και θα έδιναν μια χαρακτηριστική λευκή, σκονισμένη υφή παντού. Αυτό δεν παρατηρήθηκε σε ευρεία κλίμακα, εκτός από λίγες πολύ περιορισμένες περιοχές όπου κάηκε λάδι μετασχηματιστή».
“Μη φυσιολογική παρουσία ξυλολίου”
Καταλήγοντας, στην επόμενη σελίδα του πορίσματος, την σελίδα 105, παράγαφο 477, αναφέρεται πως “βρέθηκαν ίχνη από διάφορους υδρογονάνθρακες, μεταξύ των οποίων πιο αξιοσημείωτα ίχνη ξυλολίου που βρέθηκαν στον αριθμό δείγματος (EMP12-21) σε δείγμα εδάφους στο πλάι των ραγών”.
Η πλέον καθοριστική πρόταση όμως είναι η επόμενη όπου αναφέρεται πως έγινε εκ νέου δειγματοληψία από το σημείο της τραγωδίας, οκτώ μήνες μετά την τραγωδία. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως όταν μια δεύτερη δειγματοληψία και ανάλυση πραγματοποιήθηκε, τον Οκτώβριο του 2023 και ελήφθησαν δύο δείγματα εδάφους ακριβώς από την ίδια περιοχή δεν περιείχαν ξυλόλιο. Αυτό, σύμφωνα με το πόρισμα, υποδεικνύει ότι το ξυλόλιο δεν υπάρχει στο σημείο υπό φυσιολογικές συνθήκες, ως αποτέλεσμα ρύπανσης ή άλλων φυσικών αιτιών. Αυτό ενισχύει την μη φυσιολογική παρουσία ξυλολίου στο πρώτο δείγμα, που λήφθηκε μετά την σύγκρουση των δύο τρένων.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr