Καθοριστικής σημασίας θα είναι η έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που αναμένεται
Το μεγάλο ερώτημα για την τραγωδία στα Τέμπη, συνεχίζει και αποτελεί το ενδεχόμενο της ύπαρξης εύφλεκτου, και μη δηλωθέντος, φορτίου, στη μία μοιραία αμαξοστοιχία.
Αυτό συνάγεται από τις εκρήξεις που παρατηρήθηκαν σε βίντεο κατά τη σύγκρουση των τρένων, αλλά και αναφέρεται σε σχετικά πορίσματα ειδικών.
Οι ειδικοί στρέφουν την προσοχή τους στο πίσω μέρος της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας και στη πρώτη πλατφόρμα ψάχνουν προκειμένου να διαπιστώσουν εάν ήταν τοποθετημένο εκεί το άγνωστο εύφλεκτο υλικό πουπροκάλεσε την πυρόσφαιρα και στοίχισε τη ζωή επιβατών αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη, την 28η Φεβρουαρίου 2023.
Τις επόμενες ημέρες, ειδικός πραγματογνώμονας θα κάνει αυτοψία στην επίμαχη μηχανή.Τα ερωτήματα λοιπόν είναι πού βρισκόταν το παράνομο φορτίο, εάν υπήρξε, σε τι μορφή και πώς μπορούσε αυτό να μεταφερθεί.
Ο μηχανοδηγός Γιάννης Ορνεράκης ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είδε τη μοιραία αμαξοστοιχία πριν τη σύγκρουση και η κατάθεση που έδωσε στις Αρχές θεωρείται «κλειδί» για το θέμα αυτό.
Ο ίδιος, μιλώντας στον ΑΝΤ1 δίνει το στίγμα αυτής της κατάθεσης, τονίζοντας ότι στον συγκεκριμένο θάλαμο, δεν θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί το οτιδήποτε.
«Σε έναν θάλαμο μηχανοδήγησης χωράνε δύο μηχανοδηγοί κι ίσως ακόμα ένας όρθιος. 2,5 τόνοι υλικού θα χώραγαν μόνο σε μια μεγάλη δεξαμενή πετρελαίου σαν αυτές που έχουμε στις πολυκατοικίες και όχι εκεί», ξεκαθαρίζει.Επίσης, σημειώνει ότι δεν θα μπορούσε το υλικό αυτό να έχει φορτωθεί σε δεξαμενή, η οποία όπως λέει δεν θα μπορούσε να έχει στερεωθεί εκεί, ενώ στο ταξίδι θα είχε φύγει στον δρόμο.
Ο εφέτης-ανακριτής θα εξετάσει σύντομα τα συγκεκριμένα βαγόνια, στον τόπο που φυλάσσονται.
Μέχρι στιγμής, τα διαφορετικά πορίσματα καταλήγουν στα ακόλουθα συμπεράσματα: Το πόρισμα Άγγλου ειδικού κάνει λόγο για έλαια σιλικόνης, και ταυτίζεται με αυτό της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Βέλγος ειδικός στην αναφορά του κάνει λόγο για αυξημένο φορτίο μετά τη σύγκρουση, ενώ οι τρεις εκθέσεις των τεχνικών των συγγενών θυμάτων αναφέρονται σε παράνομο φορτίο.
Σημειώνεται ότι οι συγγενείς έχουν αποστείλει εξώδικα στην επιτροπή ατυχημάτων διότι «λειτουργεί παράνομα», όπως αναφέρουν.
Καθοριστικής σημασίας θα είναι η έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που αναμένεται.
Τέμπη: «Ούτε μια στο εκατομμύριο» λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων
Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης, έκανε επίσης ανάρτηση στο Facebook όπου δείχνει πώς είναι ο θάλαμος για να εξηγήσει γιατί δεν θα μπορούσαν να χωράνε μέσα οι 2,5 τόνοι.
«Αυτός είναι ένας θάλαμος μηχανοδήγησης Η/Α!!! Σε αυτόν τον χώρο οι… επιστήμονες υποστηρίζουν ότι υπήρχε δεξαμενή με 2,5 τόνους άγνωστο εύφλεκτο υλικό!!! Η… επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!!!», έγραψε χαρακτηριστικά.
«Είναι αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη»,δήλωσε στην τηλεόραση του OPEN το πρωί της Κυριακής. Όταν η δημοσιογράφος τον ρώτησε αν στο πίσω κομμάτι της δεύτερης μηχανής υπάρχει περίπτωση να χωράνε 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού απάντησε:
«Ούτε μια στο εκατομμύριο», απαντά αρχικά συνεχίζοντας: «Έχω στείλει τη φωτογραφία του θαλάμου οδήγησης. Ακόμα και σε μπιτόνια των 20 λίτρων να βάζανε εδώ αυτό το περιβόητο πτητικό υγρό όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες έπρεπε να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια. Αν εσείς πιστεύετε ότι μέσα σε αυτό τον χώρο μπορούν να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια και να μην βρεθεί ούτε ίχνος από αυτά τα μπιτόνια…
Από την άλλη κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει τι έγινε αυτό το πτητικό υγρό, πέταξε και βρέθηκε κάτω, δεν βρέθηκε πάνω στη γραμμή στην οποία έπεσε η εμπορική αμαξοστοιχία, δεν βρέθηκε στην πλαγιά του βουνού όπου οι συγγενείς των παιδιών έχουν βάλει τις φωτογραφίες τους; Γιατί δεν λαμβάνουμε υπόψιν αυτά που λέει το Γενικό Χημείο του Κράτους ότι δηλαδή και οι επιβατάμαξες και οι μηχανές τα υλικά για τα οποία χρησιμοποιούνται για τη βαφή τους και για τη συντήρησή τους έχουν μέσα και υγρά».
Στην ερώτηση τι δημιούργησε την πυρόσφαιρα ο κ. Κιουτσούκης είπε: «Αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω, αυτό όμως που απαντά το Γενικό Χημείο του Κράτους το οποίο λέει ότι με τόσο υcψηλή τάση 25.000 volt που είχαν αυτά τα δύο φωτοβολταϊκά τόξα της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας είναι αυτονόητο ότι υπάρχει έκρηξη, αυτό δημιουργεί προβλήματα και στους ηλεκτροκινητήρες και στα συστήματα που έχει μια ηλεκτράμαξα όπως ο μετασχηματιστής. Από την άλλη ούτε σταγόνα ελαίου σιλικόνης δεν βρέθηκε στο έδαφος όπου έπεσε η επιβατική αμαξοστοιχία».
Όπως τόνισε ο κ. Κιουτσούκης αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα η Hellenic Trainέσπευσε στον τόπο του δυστυχήματος. «Οι συνάδελφοί μου ήταν από την πρώτη στιγμή εκεί γιατί έπρεπε να αποσυμφορήσουν τις γραμμές».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr