Λίστα με όλες τι πιθανές αιτίες πριν καλέσεις στο τεχνικό τμήμα του παρόχου σου
Αν έχεις αποσυνδέσεις στο ίντερνετ, μπορείς να ελέγξεις διάφορα σημεία στο ρούτερ και την εγκατάσταση δικτύου για πιθανά προβλήματα.
Τις περισσότερες φορές καλούμε αμέσως στο τεχνικό τμήμα του παρόχου μας ωστόσο αυτό μπορεί να είναι χρονοβόρο και το πρόβλημα να είναι πιο απλό από αυτό που νομίζουμε. Ακολουθεί μια λίστα με βήματα που μπορείς να ακολουθήσει κανείς για να αποφύγει την αναμονή και τις ώρες -ίσως και ημέρες- αναμονής για επίλυση του τεχνικού του προβλήματος που εμφανίστηκε ξαφνικά
Δείτε μια σειρά από επιλογές που έχετε και μπορεί να επιλύσουν άμεσα το πρόβλημά σας:
1. Έλεγχος σύνδεσης και καλωδίων
-Επανεκκίνηση του ρούτερ – Απενεργοποίησέ το για 30 δευτερόλεπτα και άνοιξέ το ξανά.
-Έλεγχος καλωδίων – Δες αν είναι καλά κουμπωμένα, ειδικά το καλώδιο από τον πάροχο (DSL/Fiber).
-Αλλαγή καλωδίου – Δοκίμασε άλλο Ethernet καλώδιο για να αποκλείσεις βλάβη στο υπάρχον.
2. Έλεγχος θύρας και σύνδεσης στον πάροχο
-Δοκίμασε άλλη θύρα LAN – Αν χρησιμοποιείς ενσύρματη σύνδεση, δοκίμασε άλλη θύρα του ρούτερ.
-Δες αν υπάρχει βλάβη από τον πάροχο – Δοκίμασε να μπεις στη σελίδα του παρόχου ή κάλεσέ τους.
3. Έλεγχος ισχύος και θερμοκρασίας του ρούτερ
-Μην το έχεις κοντά σε πηγές θερμότητας – Αν το ρούτερ ζεσταίνεται υπερβολικά, μπορεί να αποσυνδέεται.
-Δοκίμασε άλλο τροφοδοτικό (αν έχεις spare) – Ίσως το υπάρχον τροφοδοτικό να έχει πρόβλημα.
4. Wi-Fi και παρεμβολές
-Αλλαγή καναλιού Wi-Fi – Αν υπάρχουν πολλές συσκευές στο ίδιο κανάλι, μπορεί να έχεις παρεμβολές.
-Δοκίμασε σύνδεση με καλώδιο Ethernet – Αν έχεις σταθερή σύνδεση με καλώδιο αλλά όχι Wi-Fi, τότε το πρόβλημα είναι στο Wi-Fi.
-Δες αν υπάρχουν ηλεκτρονικές συσκευές κοντά – Φούρνοι μικροκυμάτων, Bluetooth συσκευές, ακόμα και γειτονικά δίκτυα μπορεί να επηρεάζουν το Wi-Fi.
5. Έλεγχος υγρασίας και επαφών
-Δες αν το καλώδιο τηλεφώνου ή οπτικής ίνας έχει σημάδια υγρασίας – Αν το καλώδιο βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο, δες μήπως έχει βραχεί ή φθαρεί.
-Έλεγχος πρίζας τηλεφώνου/οπτικής ίνας – Άνοιξέ την (αν μπορείς με ασφάλεια) και δες αν υπάρχουν οξειδώσεις.
6. Ρύθμιση και ενημέρωση του ρούτερ
-Έλεγξε αν το firmware είναι ενημερωμένο – Μπες στο μενού του ρούτερ και δες αν υπάρχει διαθέσιμη ενημέρωση.
-Απενεργοποίησε προσωρινά το QoS ή άλλες βαριές ρυθμίσεις – Σε μερικές περιπτώσεις, η ρύθμιση QoS μπορεί να προκαλεί αποσυνδέσεις.
-Ρύθμισε DNS χειροκίνητα (Google DNS ή Cloudflare) – Μερικές φορές, ο πάροχος έχει προβλήματα με τους DNS servers. Δοκίμασε:
Google DNS: 8.8.8.8 & 8.8.4.4
Cloudflare DNS: 1.1.1.1 & 1.0.0.1
Αν μετά από αυτά τα βήματα εξακολουθείς να έχεις προβλήματα, δοκίμασε να συνδέσεις άλλο ρούτερ (αν έχεις εφεδρικό) ή επικοινώνησε με τον πάροχό σου.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr