Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη TRAVEL WEST FORUM 2025
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΒΙΒΛΙΟ

/

Πάτρα: Επιτυχημένη η εκδήλωση για την Άννα Στεργίου: «20 χρόνια συγγραφής – 30 χρόνια στη δημοσιογραφία»

Πάτρα: Επιτυχημένη η εκδήλωση για την Άν...

Πραγματοποιήθηκε στο βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία στην οδό Γεροκωστοπούλου με συντονιστή τον Αλέξη Γκλαβά

Ο Αλέξανδρος Σαμουηλίδης, ο Τάσος Χαλκιάς, ο Δράκος Σαπουντζής κι η κυρά του Χριστίνα, οι μικροί Ατρόμητοι της Μαργαριτοχώρας ξεδίπλωσαν τις ιστορίες τους στο βιβλιοπωλείο «Πρωτοπορία» στην οδό Γεροκωστοπούλου στην Πάτρα με αφορμή την εκδήλωση – αφιέρωμα στην κοινωνιολόγο, κοινοβουλευτική συντάκτρια και συγγραφέα, μέλος της Ν.Ε. Θεσπρωτίας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ,  Άννα Στεργίου: «20 χρόνια συγγραφής – 30 χρόνια στη δημοσιογραφία». 

Για τα βιβλία της Άννας Στεργίου μίλησαν ο γιατρός – βουλευτής Αχαΐας και τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, ο εκπαιδευτικός, πρώην βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ο οικονομολόγος, βουλευτής Αχαΐας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, η καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και βουλευτής Αχαΐας της Νέας Αριστεράς Σία Αναγνωστοπούλου, η δημοσιογράφος Βάσω Γκόρου ενώ τον συντονισμό είχε ο δημοσιογράφος Αλέξης Γκλαβάς, ο οποίος έκανε μία συνοπτική παρουσίαση του έργου της Άννας Στεργίου.

Ο Ανδρέας Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στη γνωριμία του με τη συγγραφέα και στον κεντρικό ήρωα του πρώτου της βιβλίου τον ψυχίατρο Αλέξανδρο Σαμουηλίδη, ο οποίος είναι βαθύς γνώστης της επιστήμης του αλλά αμαθής στη ζωή. Εξήγησε πως ο γιατρός μέσα στο  ψυχιατρείο αντιλαμβάνεται πως η πραγματικότητα είναι πολύ πιο περίπλοκη από τις πανεπιστημιακές σπουδές και τελικά αναγκάζεται να δει μέσα απ’ τα βασανισμένα πλάσματα, τις ρωγμές και στη δική του ζωή. Η ζοφερή πραγματικότητα με την υγεία των ασθενών, η διαφθορά, η προσπάθεια εκμετάλλευσης αυτών των ανθρώπων, καθιστά τον ψυχίατρο ευάλωτο αλλά την ίδια στιγμή τον κινητοποιεί και τον αλλάζει. Φόντο είναι το δικτατορικό καθεστώς, καθώς μέσα στο ψυχιατρείο στέλνονται κι οι εξόριστοι, που βρίσκονται στο νησί. Σημείωσε πως ήδη άρχισε να διαβάζει το βιβλίο της «Ο δίδυμος καπιταλισμός», όπου εκεί φαίνεται και η ωριμότητα της συγγραφέως.

Ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος υποστήριξε πως γνώρισε τη  συγγραφέα με τη δημοσιογραφική της ιδιότητα στη Βουλή και τη χαρακτήρισε «ανήσυχο πνεύμα». Τόνισε πως τον εξέπληξε ευχάριστα, όταν διάβασε το πρώτο της βιβλίο «Τα μάτια του φόβου», που επανεκδόθηκε πρόσφατα από τον οίκο Κομνηνός. Υποστήριξε ότι συγγραφέας δίνει συναισθηματικό βάθος στους ήρωες της, που ζωντανεύουν μπροστά στον αναγνώστη σε σημείο το βιβλίο να κερδίσει όχι μόνο τον ίδιο αλλά και το ενδιαφέρον της συζύγου του, που ξεκίνησε να το διαβάζει. Εξήγησε πως μέσα στις σελίδες του βιβλίου φωτογραφίζεται η Λέρος και αναφέρθηκε στις δοκιμασίες των ανθρώπων, που βρέθηκαν εκεί είτε για λόγους ψυχιατρικούς είτε γιατί δεν ήταν αρεστοί στο δικτατορικό καθεστώς κι εξοβελίστηκαν.

Σημείωσε πως το βιβλίο αξίζει τον κόπο για να διαβαστεί γιατί παρόλο που πραγματεύεται ένα δύσκολο θέμα σε μία περίοδο που τραυμάτισε την Ελλάδα, καταφέρνει να κρατήσει αμείωτο ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Στο επιστημονικό βιβλίο της συγγραφέως «Ο δίδυμος καπιταλισμός» αναφέρθηκε εκτενώς ο Νίκος Καραθανασόπουλος επισημαίνοντας ότι έχει πολλά στοιχεία, που αφορούν στη σημερινή εποχή, η οποία εκτός από τον πράσινο και ψηφιακό καπιταλισμό ρίχνει το βάρος και στην πολεμική βιομηχανία. Αναφέρθηκε στις κοινωνικές ανισότητες, στην παγκόσμια κρίση αλλά και στο εξαφανισμένο πλέον Κράτος Προνοίας στη χώρα μας. Εξήγησε πως παρότι υπήρξαν κάποιες υποτυπώδεις πτυχές του Κράτους Προνοίας  κατά το παρελθόν, στο πλαίσιο αντίβαρων της δύσης προς τις οικονομίες της Σοβιετικής Ένωσης, παρέμεινε ακόμη και σ΄ εκείνη την περίοδο ατελές. Υποστήριξε πως ο ίδιος είχε παρουσιάσει και κατά το παρελθόν το βιβλίο της «Τάσος Χαλκιάς: το φύσημα του θεού», που αναφερόταν στη λαϊκή μουσική παράδοση αλλά και πως «Ο δίδυμος καπιταλισμός» έχει πολλά κι ενδιαφέροντα σημεία και πρέπει να διαβαστεί. Τόνισε πως η συγγραφέας μιλά για το περιβάλλον και τις ανισότητες χρησιμοποιώντας ως βάση τη μαρξιστική μέθοδο ανάλυσης αλλά αξιοποιεί και στοιχεία κι από αστούς διανοητές, όπως ο Μαξ Βέμπερ.

Στη συγγραφική παράδοση των δημοσιογράφων της ιστορικής εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» των Δημήτρη Ψαρρά, Τάσου Κωστόπουλου κ.α., αναφέρθηκε η Σία Αναγνωστοπούλου.

Στην "Ελευθεροτυπία" εργάστηκε η Άννα Στεργίου για πάνω από 20 χρόνια. Η Σία Αναγνωστοπούλου υπογράμμισε πως η ίδια  παρευρέθηκε πρώτη φορά στην παρουσίαση του 2ου βιβλίου της Άννας Στεργίου «Τάσος Χαλκιάς: το φύσημα του θεού» κι εξήγησε πως έχει σημασία που επανακυκλοφορούν «Τα μάτια του φόβου», διότι η συγγραφέας τον καιρό της επίπλαστης ευμάρειας των Ολυμπιακών Αγώνων, ασχολήθηκε με τους ανθρώπους που ζούσαν περιθωριοποιημένοι απ’ την κοινωνία. Η κ. Αναγνωστοπούλου μίλησε για τις σιωπές των ηρώων, οι οποίες όμως με την παρουσία και τις προσωπικές ιστορίες τους είναι εκκωφαντικές φωνές.  Εξήγησε την κοινωνική διάσταση του βιβλίου, που κάνει ορατούς αυτούς τους ανθρώπους, που πάσχουν από ψυχικά νοσήματα αλλά συχνά είναι αόρατοι από την υπόλοιπη κοινωνία κι αναφέρθηκε στην τριπλή ιδιότητα της συγγραφέως, που συμβαίνει να είναι δημοσιογράφος, κοινωνιολόγος και πολιτικό πρόσωπο.

Στο βιβλίο «Η κυρά του Δράκου» αναφέρθηκε εκτενώς η δημοσιογράφος Βάσω Γκόρου εξηγώντας πως η αγαπημένη της φίλη, Άννα Στεργίου έχει απίστευτη ενέργεια και στοχοπροσήλωση στη συγγραφή αλλά έχει το κακό συνήθειο ν΄αλλάζει ξανά και ξανά το τέλος του βιβλίου, ώσπου να θεωρήσει πως έγινε έτσι, όπως πρέπει. Σημείωσε πως διαβάζοντας όλα της τα βιβλία, εκείνη ερωτεύτηκε τον ήρωα, Δράκο Σαπουντζή, που ζει στον ορεινό Μυλοπόταμο και βιώνει τον έρωτά του με τη Χριστίνα. Υποστήριξε πως η Άννα Στεργίου και στο συγγραφικό της έργο παραμένει πάνω απ΄ όλα κοινωνιολόγος, εξ ου και την έχουν χαρακτηρίσει «σκαπανέα της Κοινωνιολογίας».

Η Βάσω Γκόρου έκανε ειδική αναφορά στα δυο παιδικά, λογοτεχνικά της βιβλία, τους Ατρόμητους της Μαργαριτοχώρας,  που μιλούν για τα παιδιά αλλά έχουν πλοκή, δράση, μυστήριο, συλλογικότητα και αντιμετωπίζουν τα παιδιά σαν να είναι μεγάλοι.

Η Άννα Στεργίου, αφού ευχαρίστησε, όσους συμμετείχαν στην εκδήλωση, εξήγησε πως το επόμενο διάστημα είναι υπό έκδοση το βιβλίο «Το παρελθόν χτυπά την πόρτα», πάλι από τις εκδόσεις Κομνηνός. Σημείωσε πως πρόσφατα ολοκλήρωσε δυο θεατρικά έργα. Το παιδικό έργο λέγεται «Η μικρή μάγισσα Ισαβέλλα κι ο βασιλιάς Αλίμονος» και το άλλο είναι ένα αλληγορικό οικολογικό παραμύθι για μεγάλους με τίτλο: «Ο παράξενος γάμος της Βαλέριας». Διαδραματίζεται στην ενετοκρατούμενη Πάργα τον καιρό που έχει δημιουργηθεί σχίσμα της προτεσταντικής με την καθολική εκκλησία. Σημείωσε αυτό το διάστημα ασχολείται κατά κύριο λόγο μ’ ένα βιβλίο για τις γυναίκες και τον κοινοβουλευτισμό.

Η συγγραφέας τόνισε πως στην εργασιακή ζούγκλα που ζουν οι άνθρωποι με τα δύσκολα ωράρια χάνουμε και τα παιδιά μας και πως έφτασε ένα σήριαλ η «Εφηβεία» για να δείξει πόσο απομακρυνόμαστε από τη νέα γενιά, η οποία αποζητά την προσοχή και τον χρόνο μας. Η κ. Στεργίου πως αν θέλουμε να επανακάμψουμε ως λαός θα πρέπει να γυρίσουμε να κοιτάξουμε ξανά τον πολιτισμό μας. Υποστήριξε πως η Ελλάδα έχει κάνει πολλά βήματα πίσω και πρέπει να ξαναβρεί τη λέξη «νοιάζομαι», και ν΄ αφήσει κάτω τη φράση «Δεν γίνεται».

Υπογράμμισε πως ενώ η υπόθεση των Τεμπών ξεγύμνωσε και το τελευταίο φύλλο συκής της κυβέρνησης ο προοδευτικός χώρος παραμένει πολυδιασπασμένος. Εξήγησε πως ο κόσμος έχει την απαίτηση από τον προοδευτικό χώρο να σταματήσει ν΄ ασχολείται με αρχηγούς και αρχηγίσκους, που δεν μπορούν ν΄ αντιληφθούν ότι ο κόσμος έχει τεράστια προβλήματα και πρέπει να ομονοήσουν σε μία κοινή γραμμή για να σταματήσει αυτή η κατρακύλα, που διευρύνει τις ανισότητες και δημιουργεί ανασφάλεια κι αδιέξοδα στους πολίτες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture