Σε περίπου 2,5 χρόνια ο χάρτης των μετακινήσεων θα είναι διαφορετικός
Σε ρυθμούς κατασκευής το έργο βρίσκεται σε αρκετά ώριμο στάδιο. Οι κατασκευές για την ολοκλήρωση του βασικού οδικού διαδρόμου της χώρας είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Σύμφωνα με το ypodomes.com, ο γνωστός ΠΑΘΕ που ταλαιπωρεί τις μετακινήσεις μας, υπόσχεται πλέον, μέσα από τις εταιρείες διαχείρισης να ολοκληρώσει τα ημιτελή τμήματα και σε 2,5 χρόνια όλες μας οι μετακινήσεις να είναι ασφαλείς.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΘΕ
Η λέξη προέρχεται από τα αρχικά των πόλεων που ορίζουν την διαδρομή. Είναι ο οδικός άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Το μήκος του άξονα ξεπερνά τα 780 χιλιόμετρα και σήμερα έχει πολλούς «νονούς» καθώς ανά τμήματα υπάρχει και άλλη εταιρεία που θα τον διαχειρίζεται. Συνολικά 6 διαφορετικές εταιρείες λειτουργίας πλέον διαχειρίζονται τα περίπου 780 του βασικού οδικού διαδρόμου της χώρας.
Πολλά από τα τμήματα του ΠΑΘΕ έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και οι «τρύπες» που έχει για να μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο κλειστό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο είναι περίπου 175 χιλιομέτρων. Ας δούμε τι κατασκευάζεται για να ολοκληρωθεί η μετατροπή του δρόμου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.
ΠΑΤΡΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Μέχρι τις αρχές του 2016 θα δούμε να ολοκληρώνεται αυτό το τμήμα που έχει μήκος περίπου 130χλμ. Οι παραδόσεις θα γίνονται τμηματικά και από το 2015 θα βλέπουμε κομμάτι-κομμάτι να παραδίδεται στην κυκλοφορία. Την κατασκευή και διαχείριση του δρόμου έχει η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ.
ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Το τμήμα αυτό μήκους 64 χιλιομέτρων έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και το διαχειρίζεται πλέον η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ.
ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Είναι το αστικό τμήμα του ΠΑΘΕ, έχει μήκος 25 χιλιόμετρα, βρίσκεται στην Αττική και την διαχείριση του έχει ηΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ. Είναι πλήρως ολοκληρωμένο από το 2004.
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ- ΛΑΜΙΑ
Το τμήμα αυτό είναι ολοκληρωμένο εδώ και χρόνια. Έχει μήκος 195 χιλιόμετρα και την διαχείριση του έχει η εταιρείαΝΕΑ ΟΔΟΣ. Σε αυτό το τμήμα θα γίνουν έργα στις στροφές της Υλίκης που θα βελτιώσουν την διαδρομή.
ΛΑΜΙΑ-ΡΑΧΕΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Με μήκος 40χλμ εδώ υπάρχουν δύο έργα σε εξέλιξη που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2014. Πρόκειται για την παράκαμψη Λαμίας, με 2,5 χιλιόμετρα και την παράκαμψη Στυλίδας που περιλαμβάνει 17,5 χιλιόμετρα. Το ενδιάμεσο τμήμα είναι ολοκληρωμένο εδώ και χρόνια. Να σημειώσουμε πως αυτά τα δύο έργα είναι δημόσια και έρχονται από το 2007, σταμάτησαν λόγω προβλημάτων και εκκινήθηκαν και πάλι το 2012. Την διαχείριση αυτού του τμήματος έχει η ΝΕΑ ΟΔΟΣ (Κεντρική Οδός).
ΡΑΧΕΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ-ΚΛΕΙΔΙ ΗΜΑΘΙΑΣ
Εδώ έχουμε τα σημαντικότερα έργα του ΠΑΘΕ. Μιλάμε για το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα μήκους 25χλμ που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Στη θέση τους θα υπάρχουν 3 σήραγγες μήκους 11χλμ, μία εκ των οποίων θα είναι 6χλμ και όταν λειτουργήσει θα είναι η μεγαλύτερη όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρα τα Βαλκάνια.
Το έργο αυτό θα μας απαλλάξει από την επικίνδυνη διάβαση των Τεμπών. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται να γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Την διαχείριση αυτού του τμήματος που έχει μήκος 230χλμ έχει η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΚΛΕΙΔΙ ΗΜΑΘΙΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΧΑΛΑΣΤΡΑ)
Αυτό το τμήμα 13 χιλιομέτρων ανήκει σε δύο αυτοκινητόδρομους. Και στον ΠΑΘΕ (σαν μέρος του κύριου οδικού διαδρόμου της χώρας) και στην Εγνατία Οδό ως μέρος του βασικού της άξονα. Είναι πλήρως ολοκληρωμένος εδώ και πολλά χρόνια. Την διαχείριση του τμήματος έχει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΧΑΛΑΣΤΡΑ)-ΕΥΖΩΝΟΙ
Είναι το βόρειο άκρο του ΠΑΘΕ και διαθέτει 71χλ εθνικής οδού. Μας συνδέει με την γειτονική χώρα των Σκοπίων και τα έργα έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, όμως χρίζει αναβάθμισης. Την διαχείριση του δρόμου έχει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr