Λουκέτα ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με την εποχή
Το κέντρο της πόλης αλλάζει στην εποχή της κρίσης που συνεχίζει ακάθεκτη το καταστροφικό της έργο σε ό,τι αφορά τις μικρές επιχειρήσεις, δημιουργώντας νέες μόδες που αντικαθιστούν τις παλιές με κριτήριο κυρίως το «πιο φθηνά» που ακολουθεί το «πιο μοδάτα».
Τα μεγαλύτερα θύματα, της επιδρομής της κρίσης εξακολουθούν να είναι τα εμπορικά καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδυσης αλλά και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων καθώς τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πλέον είδος πολυτελείας, ενώ τα ακριβά αυτοκίνητα που κάποτε έκοβαν βόλτα στην πόλη της ...φιγούρας τώρα αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση.
Παρά τις εξαγγελίες περί ερχομού της ανάπτυξης, η Πάτρα δεν φαίνεται να την βλέπει ούτε με τα κυάλια, με τους δρόμους των «ενοικιάζεται» να αλλάζουν μόνο το ...χαρτί όταν αυτό φθείρεται από τον χρόνο και τις μικρές επιχειρήσεις εκτός κέντρου να εξακολουθούν να σφαγιάζονται από την κρίση.
Μόνο μέσα στο 2014 ανέστειλαν την λειτουργία τους 1.200 καταστήματα στην περιοχή των Πατρών, ενώ το 2015 φέρνει...μποναμά και άλλα λουκέτα καθώς είναι πολλοί οι έμποροι που βρίσκονται ένα βήμα πριν τα κλείσουν.
Οι οδοί Γούναρη (ιδίως ψηλά μετά το ύψος των Υψηλών Αλωνίων) και Κορίνθου, όπως και το έρημο πλέον στενάκι της Ραδινού κατέχουν τα σκήπτρα στα λουκέτα ενώ σε ό,τι αφορά την εστίαση και την αναψυχή, η Τριών Ναυάρχων μαζεύει τις στάχτες της, ιδίως μετά το «άνοιγμα» της Ηφαίστου στην διασκέδαση που ξαφνικά δημιούργησε τα ... Λαδάδικα της Πάτρας, «χτυπώντας» ακόμη και την περιβόητη Ρήγα Φεραίου η οποία ωστόσο εξακολουθεί να κάθεται στο βασίλειό της όλες τις ώρες της ημέρας, αποδεικνύοντας ότι ο πεζόδρομος είναι συνώνυμος της ευκαιρίας για βιώσιμα καταστήματα.
Η ΠΑΤΡΑ TOY FRANCHISING ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΦΕ ΠΟΥ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΣΕ... ΑΛΥΣΙΔΕΣ
«Πολλά καφέ στην Πάτρα αλάζουν χέρια, λέει στο thebest.gr o Γιώργος Ρώρος που μας εξηγεί ότι τα δεκάδες καφέ που άνοιξαν την προηγούμενη διετία πωλούνται σε γνωστές αλυσίδες που ανοίγουν καταστήματα σε όλη την πόλη. Παράληλα η Πάτρα ζει την εποχή του franchising, ιδίως δε στα καφέ, τα οποία ξεφυτρώνουν στην πόλη όπως τα μανιτάρια με τα coffee Brand, τα coffee Ιsland και τα Μικέλ να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο και να κυριαρχούν στην αγορά με νέα...λαχταριστά προϊόντα, κρυμένα μυστικά σε σχέση με τον καφέ και την σοκολάτα.
Που μπορείς να τα βρεις; Παντού είναι η απάντηση.
Tα μεγαλύτερα λουκέτα μπαίνουν σε καταστήματα με είδη ένδυσης.
Τα υποδήματα ακόμη κρατιούνται με νύχια και δόντια ενώ παντού ξεφυτρώνουν καταστήματα με παπούτσια χαμηλού κόστους 19 ευρώ έως 30, ιδίως στην οδό Μαιζώνος αλλά και σε καθέτους της.
Αντιθέτως χρυσές δουλειές φαίνεται ότι κάνουν τα ζαχαροπλαστεία του κέντρου, τα δύο δίδυμα, (με την έννοια ότι ανοίγουν στις ίδιες περιοχές της πόλης δίπλα δίπλα), το Caravel και το Εντελβάις, που έχουν πλέον παγιώσει πελατεία στην πλατεία Γεωργίου και στην Αγίας Σοφίας, αλλά και ο Λοστάρης που άνοιξε κατάστημα στο πάνω μέρος της πλατείας Γεωργίου και και φυσικά ο Μυλωνάς που τόλμησε νέο κατάστημα στα Ψηλά Αλώνια και καθημερινά γίνεται το πατείς με πατώ σε.
Δεν θα είναι υπερβολή αν πει κανείς ότι σε κάθε γωνιά της πόλης υπάρχει και ένας φούρνος ή ένα πρατήριο άρτου, γυαλιστερά και ολοκαίνουργια, δείγματα ότι η κρίση «ψήνει» πολλούς ότι το ψωμί , τα αρτοποιήματα και όλα τα συναφή που τα συνοδεύουν, συνεπάγονται εύκολο κέρδος. Τουλάχιστον 25 νέοι φούρνοι και πρατήρια έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια μόνο στο κέντρο από Πατρέως μέχρι Αράτου. Συν τους 10 παλιούς, ίσον 35.
Το ίδιο συμβαίνει και στις συνοικίες. Πρόκειται κυρίως για εντελώς οικογενειακές επιχειρήσεις που ανοίγουν για να δίνουν λύση στο πρόβλημα της ανεργίας και της απασχόλησης των ιδιοκτητών τους και επειδή η αγορά είναι αδύνατον να αντέξει όλα αυτά τα καταστήματα εκφράζονται φόβοι ότι όπως ακριβώς φυτρώνουν, έτσι ακριβώς μια μέρα θα κλείσουν συμπαρασύροντας και πολλούς από τους παλαιούς επαγγελματίες στους οποίους γίνεται μοιραία ζημιά.
Προς στιγμή πάντως το ...κουλουράκι καλά κρατεί και μάλλον τη μεγαλύτερη ζημιά την έχουν κάνει στα σαντουϊτσάδικα, καθώς στον φούρνο νέας γενιάς βρίσκεις όχι μόνο σάντουιτς όλων των ειδών, αλλά μέχρι και σαλάτες!
ΠΙΣΩ ΣΤΑ...ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ
Η ίδια ανάγκη των ανέργων να βρουν απασχόληση σε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που φτάνουν ίσια για να καλύψουν τα στοιχειώδη για να επιβιώσουν οι ίδιοι, οδηγεί στα μικρά μπαρ και τις μπυραρίες, καθώς συμφέρει πλέον και το ενοίκιο, αφού τα ξενοίκιαστα μαγαζιά νοικιάζονται σε πολλές περιπτώσεις όσο όσο. Oδηγεί όμως και πίσω στα μικρά παραδοσιακά μπακάλικα, που ξεφυτρώνουν στους πεζόδρομους και διεκδικούν ξανά το κοινό τους. Μαζί με αυτά και μικρά καταστήματα πώλησης μπαχαρικών, βιολογικών προιόντων ακόμη και αλαντικών κάθώς άνοιξε και κάταστημα που σου ψήνει επιτόπου το λουκάνικο που επιλέγεις!
Την ίδια ώρα ο κυρίως κλάδος της εστίασης και της αναψυχής πλήττεται βάρβαρα και στην Πάτρα με πασίγνωστα μαγαζιά, εστιατόρια και κλαμπ να αναζητούν τους πελάτες με το...τουφέκι.
Και βεβαίως δεν ξεχνάει κανείς, το μεγάλo deal με την πώληση της αλυσίδας Κρόνος στον Μαρινόπουλο, σημάδι και αυτό ότι ο Καρακίτσος έσπευσε να κάνει το deal το καλό γιατί η κρίση ταράζει και τα σούπερ μάρκετ.
Ο κόσμος άρχισε ξανά να παίρνει ένα ένα τα προιόντα απο το μαγαζί της γειτονιάς του καθώς δεν μπορεί αυτό να χάσκει μέσα σε ένα άδειο καλάθι, ακόμη και αν στο σούπερ μάρκετ το ίδιο προϊόν είναι φθηνότερο.
Στα νέα... τρελά της αγοράς της Πάτρας και τα κουρεία, τα οποία φυτρώνουν τελευταία παντού, τα περισσότερα με παλιό στυλ στην διακόσμηση και αντικαθιστούν την συνήθεια των ανδρών να σπεύδουν στα κομμωτήρια παρέα με το άλλο φύλλο που δεν τους...καταλαβαίνει.
ΤΑ ΣΑΡΑΦΙΚΑ ΛΙΓΟΣΤΕΨΑΝ ΜΕΝ ΑΛΛΑ...
Στην κρίση δεν είναι μόνο το «ό,τι ξηλώνει». Είναι και το ό,τι «φυτρώνει». Και συνήθως τα πρώτα που φυτρώνουν είναι η εκμετάλλευση και οι ...ευκαιρίες.
Η πρώτη γέμισε την πόλη με σαράφικα πριν από τρία χρόνια, οπότε και στην Πάτρα λειτουργούσαν περισσότερα απο 80 σαράφικα, σε εμφανή ή αφανή σημεία και υπόγεια, τα περισσότερα στην πλατεία Γεωργίου, την Ερμού, την Κορίνθου την Γούναρη και την Κανακάρη.
Τώρα δεν είναι τόσα πολλά, όπως μου λέει ο Γιώργος Ρώρος "ό,τι ήταν να κάνουν το έκαναν. Πηραν τον χρυσό της χώρας και τον έβγαλαν ανενόχλητοι στο εξωτερικό."
Τα σαράφικα τα άνοιξαν αγγλικών και γερμανικών συμφερόντων εταιρείες που εκπαίδευσαν για τον σκοπό αυτό άτομα στην Αθήνα και τα έστειλαν στην Πάτρα και σε άλλες πόλεις για να κάνουν κυριολεκτικά χρυσές δουλειές, πατώντας πάνω στην ανάγκη των πολιτών.
Αλλά η δουλειά συνεχίζεται. Καθώς η κρίση πέρασε στα μεσαία εισοδήματα, τα χρυσαφικά που "σκοτώνονται" είναι απλώς πιο ακριβά και πιο προσεγμένα. Διαμαντάκια και άλλα πολύτιμα πετράδια... πλατίνες κ.α.
Με τον φόβο της χρεωκοπίας αλλά και της ληστείας ζουν οι ιδιοκτήτες χρυσοχοείων, που επιβιώνουν ακόμη χάρη στους γάμους και τις βαπτίσεις, αλλά και στην προνοητικότητα να επενδύσουν στο ασήμι που είναι πιο φτηνό και σε είδη δώρων.
Οι εποχές που οι συμπέθεροι συναγωνίζονταν για το ποιός θα «φορτώσει» περισσότερο τον γαμπρό ή την νύφη στον αρραβώνα έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Την θέση της παλιάς αυτής ...δόξας, έχει πάρει ο φόβος της ληστείας.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr