Θα είναι η εναρκτήρια παράσταση του 34ου Φεστιβάλ Πάτρας - Θεσμός Αρχαίου Δράματος
Όπως είχε αναφέρει ο πολιτιστικός σύμβουλος και επικεφαλής του 34ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Ανδρέας A. Ανδριόπουλος, το φετινό πρόγραμμα εκτός άλλων απροόπτων και δεδομένης της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στη χώρα, θα ξεκινήσει στις 2 Αυγούστου 2015 με την ιδιαίτερη παράσταση «Ιούλιος Καίσαρας» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Λιθουανού δημιουργού Τσέζαρις Γκραουζίνις, με τον Γιάννη Στάνκογλου στον ρόλο του Βρούτου.
Η πολυαναμενόμενη παράσταση “Ιούλιος Καίσαρας” του Σαίξπηρ θα παιχθεί στις 23 και 24 Ιουλίου 2015 στην Πειραιώς 260 - Κτίριο Η και στη συνέχεια στις 29 - 30 Ιουλίου 2015 στο Θέατρο Κήπου Θεσσαλονίκης.
Ο γνωστός Λιθουανός σκηνοθέτης Cezaris Graužinis που είχε δουλέψει και στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σκηνοθετώντας τον Αριστοφανικό «Πλούτο», σκηνοθετεί και παρουσιάζει τον Ιούλιο Καίσαρα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2015, με μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών.
44 π.Χ. Η Ρώμη είναι σε αναβρασμό. Το «αβγό του φιδιού» επωάζεται και εκκολάπτεται στη Σύγκλητο. Αλλεπάλληλες συνωμοσίες, δολοφονίες, βία και διαπλοκή. Και στο παρασκήνιο ένας λαός που έχει μετασχηματιστεί σε όχλο, χειραγωγούμενος από δημαγωγούς πολιτικούς. Η ρωμαϊκή Σύγκλητος καλωσορίζει τον Γάιο Ιούλιο Καίσαρα, ο οποίος επιστρέφει θριαμβευτής από την εκστρατεία στη Γαλατία. Ο λαός πανηγυρίζει, τον καλωσορίζει και προετοιμάζεται για τη στέψη του ως βασιλιά. Την ίδια στιγμή, ο Κάσσιος, ως μέλος της Γερουσίας, προσπαθεί να πείσει τον Βρούτο ότι εφόσον οι υποστηρικτές του Καίσαρα έχουν αυξηθεί υπερβολικά και πρέπει να δολοφονηθεί…
Ο Cezaris Graužinis προσεγγίζει τη σαιξπηρική τραγωδία με φόντο το ηθικό κενό, αλλά και την «κουλτούρα του φόβου» που ενδημούν στον σύγχρονο Δυτικό κόσμο του 21ου αιώνα. Μέσα από τον σαρκασμό των πολιτικών μεθοδεύσεων αναστοχάζεται πάνω στα ζητήματα εξουσίας, αλλά και επίλυσης των συγκρούσεων που τέθηκαν από τον μεγάλο ελισαβετιανό δραματουργό, όπως αναφέρει το σάιτ kulturosupa.gr, απ'όπου και η φωτό.
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Δραματουργική επεξεργασία: Τσέζαρις Γκραουζίνις – Μάρω Παπαδοπούλου
Σκηνικά -κοστούμια: Κέννυ Μακλλέλαν
Μουσική: Martynas Bialobžeskis
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός ενδυματολόγου: Ανθούλα Μάμαλου
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Κατσουλιέρη
Φωτογραφίες: Πάνος Μιχαήλ.
Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά)
Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Αφροδίτη Αντωνάκη, Γιώργος Γάλλος, Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Δημήτρης Ήμελλος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κώστας Μπερικόπουλος, Μάρω Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής, Γιάννης Στάνκογλου, Συμεών Τσακίρης.
Εκτέλεση παραγωγής:Highway Productions-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ο Ιούλιος Καίσαρ είναι ένας πολιτικός ηγέτης με υψηλές φιλοδοξίες, που στόχο έχει να γίνει δικτάτορας. Η ορμητική του καριέρα και η μεγαλόπρεπη δημοτικότητα του στο λαό, καταδικάζει την πολιτική ελίτ σε μία κατάσταση διαρκούς ταπείνωσης, παρακμής και απόγνωσης… Αυτοί, τους οποίους ο Καίσαρ συγκαταλέγει ανάμεσα στους πιστούς συντρόφους του, αρχίζουν να προετοιμάζουν την συνωμοσία για την δολοφονία του. Το πραγματικό κίνητρο της -η ζήλια- επιμελώς καλύπτεται με τα τετριμμένα υποκριτικά επιχειρήματα μιας ιδεολογίας που ευαγγελίζεται ότι «υπηρετεί το Έθνος»…
Ο «Ιούλιος Καίσαρ», η μεγάλη Σαιξπηρική «πολιτική τραγωδία», στο πλαίσιο της παρούσας στιγμής, εμπνέει ένα σαρκαστικό στοχασμό πάνω στις μεθόδους και στις συνήθειες της ανθρώπινης πολιτικής πρακτικής. Μέσα σε ένα κλειστοφοβικό ιδιωτικό χώρο συναντήσεων της κυρίαρχης ελίτ, τα πιο πρωτόγονα ανθρώπινα ένστικτα, μετατρέπονται παραδόξως, στις πιο εκλεπτυσμένες ιδεολογίες. Ο φόβος μεταλλάσσεται σε κυνισμό, η υποκρισία γίνεται ο κανόνας και η απάτη θεωρείται αρετή. Στον σύγχρονο κόσμο της υψηλής τεχνολογίας, της Επιστήμης και της Τέχνης, οι ψυχολογικοί μηχανισμοί στην υπηρεσία της πάλης για εξουσία, παραμένουν απελπιστικά αρχαϊκοί και εξακολουθούν να βασίζονται στην «ηθική των πιθήκων».
Στην αλλόκοτη πολιτική «κουζίνα», όσο περνά ο καιρός, τα «καρυκεύματα» αλλάζουν συνεχώς, αλλά τα βασικά συστατικά – αίμα και τεστοστερόνη – παραμένουν τα ίδια. Μαζί με τους ηθοποιούς μου, οπλισμένοι με χιούμορ και συμπάθεια, προσπαθούμε να μπούμε σε ένα ζοφερό κόσμο, σε μια αναμφίβολα διασκεδαστική περιοχή, που συνηθίζουμε να αποκαλούμε: «A men’s world».
Aς γίνει η παράσταση μας ο απολογισμός της περιπετειώδους εξερεύνησής μας.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr