Τι γίνειται με την Πατρών-Πύργου
Με γρήγορους ρυθμούς προχωρούν τον τελευταίο καιρό οι εργασίες στους μεγάλους οδικούς άξονες της Δυτικής Ελλάδας, με αποτέλεσμα οι επιτελείς του Υπουργείου Υποδομών να θεωρούν βέβαιο ότι, τόσο η Ολυμπία όσο και η Ιόνια Οδός θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2017. Την Τρίτη ο γ.γ. υποδομών Γιώργος Δέδες βρέθηκε στην Αιτωλοακαρνανία με αφορμή την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας της Κόκλοβας της Ιονίας Οδού και με αυτή την αφορμή μίλησε για την πρόοδο των εργασιών των δύο δρόμων, για το Φράγμα του Πείρου καθώς και για το τι μέλει γενέσθαι με την Πατρών-Πύργου.
Τα νέα φαίνεται πως είναι εξαιρετικά ευχάριστα για τους δύο οδικούς άξονες καθώς, σταδιακά αρχίζει η παράδοση σημαντικών τμημάτων τους ενώ αντιμετωπίζονται πλέον και όλα τα «αγκάθια» που υπήρχαν με τις απαλλοτριώσεις.
Ο κ. Δέδες χαρακτήρισε τεράστιας σημασίας την διάνοιξη της σήραγγας της Κόκλοβας (Παλιοβούνα) καθώς θεωρείτο το πιο δύσκολο τεχνικά κομμάτι της Ιονίας Οδού.
«Είχε πολλές τεχνικές δυσκολίες και υπήρξαν αλλεπάλληλες επιστημονικές και τεχνικές μελέτες και το ευτύχημα είναι ότι κατορθώσαμε μέσα από την συμφωνία που έχουμε κάνει με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές να επισπεύσουμε τις τεχνικές λύσεις και να διανοίξουμε την σήραγγα οκτώ μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Αυτό είναι σημαντικό γιατί δείχνει και την επιτάχυνση που υπάρχει στο σύνολο του έργου από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα, κάτι που μας κάνει να είμαστε πλέον απόλυτα βέβαιοι ότι το στοίχημα ολοκλήρωσης του έργου τον Μάρτιο του 2017 θα κερδηθεί», σημείσε ο γ.γ. υποδομών.
Όπως εξήγησε ο κ. Δέδες υπάρχει πλέον μια συνολική εικόνα και πλέον θεωρούν δεδομένο με τους ρυθμούς που υπάρχουν, τα εργοτάξια που αναπτύσσονται και την παρακολούθηση των χρονοδιαγραμμάτων ότι τον Μάρτιο του 2017 το έργο θα είναι έτοιμο. Στα μέτωπα του έργου πλέον οι εξελίξεις είναι καθημερινές και το ποσοστό ολοκλήρωσής του ξεπερνά πλέον το 70%. Μάλιστα όπως ανακοίνωσε το προσεχές Φθινόπωρο θα παραδοθούν πάνω από 70 χιλιόμετρα ενιαίου αυτοκινητόδρομου, από το Αντίρριο μέχρι και την παράκαμψη της Αμφιλοχίας.
Αντίστοιχος «οργασμός» εργασιών υπάρχει και στην Ολυμπία Οδό (Πατρών-Αθηνών) όπου επίσης αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Μαρτίου του 2017. Ο κ. Δέδες ανέφερε κι επισήμως ότι το κομμάτι Κιάτο-Κόρινθος, μήκους 20 χιλιομέτρων, και η σήραγγα του Δερβενίου θα παραδοθούν εντός του Ιουλίου, ενώ θυμίζουμε ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί και δόθηκε στην κυκλοφορία η σήραγγα της Ακράτας, στο ένα της ρεύμα. Το Φθινόπωρο, δε, θα παραδοθεί και το κομμάτι από το Κιάτο μέχρι το Ξυλόκαστρο.
«Αυτά προβλέπονται από τα χρονοδιαγράμματα, παρακολουθούμε καθημερινά την υλοποίησή τους, είμαστε ικανοποιημένοι πλήρως γιατί βλέπουμε ότι τηρούνται με «θρησκευτική ευλάβεια» κι έτσι θα μπορούμε να μιλάμε για αυτοτελή κομμάτια οδικών αξόνων που θα παραδίδονται και θα διευκολύνουν τους πολίτες», σχολίασε σχετικά.
Ευχάριστα είναι την ίδια ώρα και τα νέα από το μέτωπο των απαλλοτριώσεων καθώς όσον αφορά την Ολυμπία Οδό αυτή την στιγμή δεν υπάρχει καμία εκκρεμότητα σε σχέση με απαλλοτριώσεις καθώς έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολο του άξονα.
Στην Ιόνια Οδό υπήρξαν πολύ σημαντικά βήματα. Αγοράστηκε το στρατόπεδο «Παπαγεωργίου» το οποίο ήταν ένα αγκάθι που καθυστερούσε το έργο και καθημερινά με δικαστικές αποφάσεις απαλλοτριώσεων αποδίδονται τμήματα για να εργαστεί ο κατασκευαστής. Αυτή την στιγμή μένουν 4 δικαστήρια τα οποία ή αυτή την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ολοκληρωθούν.
«Στις απαλλοτριώσεις πάμε πια με πιο γρήγορους ρυθμούς από ότι πηγαίναμε στην Ολυμπιάδα. Εάν αφήναμε τις διαδικασίες να συνεχιστούν όπως υπήρχαν, με τις τεράστιες καθυστερήσεις των προηγούμενων χρόνων, τα έργα δεν θα ολοκληρώνονταν ούτε το 2030. Κατορθώνουμε να ορίσουμε πολύ γρήγορα δικασίμους, μπορούμε έτσι να καταθέτουμε και τις αποζημιώσεις στους δικαιούχους προκειμένου να μπορεί να προχωράει και ο κατασκευαστής», εξήγησε ο κ. Δέδες.
Αναφορικά με την Πατρών-Πύργου, μετά την λήξη της αποχής των Μηχανικών από τις Επιτροπές δημοπράτησης έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τρεις πρώτες από αυτές και πλέον το Υπουργείο Υποδομών επισπεύδει τις διαδικασίες ώστε να κερδίσει τον χαμένο χρόνο με στόχο στις αρχές του Φθινοπώρου να έχουν ολοκληρωθεί οι 7 δημοπρατήσεις και πριν την 8η θα γίνει η διαβούλευση του Υπουργείου με τους τοπικούς φορείς για την Νότια Χάραξη (οικισμούς Βραχνέικα κ.α. έξω από την Πάτρα).
Τέλος για το Φράγμα του Πείρου εξήγησε ότι το έργο βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και απομένει ένα πολύ μικρό εργασιών, ωστόσο παραδέχθηκε ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα με την κατασκευάστρια εταιρία που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ωστόσο στάθηκε ιδιαιτέρως στο θέμα του Φορέα Διαχείρισης και αποκάλυψε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει πρωτοβουλία εκ μέρους της Γ.Γ. Υποδομών με επαφές και διαδοχικές συναντήσεις με τους φορείς της Πάτρας ώστε να υπάρξει συμφωνία στη μορφή που θα πάρει ο φορέας διαχείρισης.
«Υπάρχει μια πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας την οποία την θεωρούμε κατ’ αρχήν θετική, έχω μιλήσει και με τον Πρόεδρο, θα συναντηθούμε εκ νέου, καθώς είναι από τους βασικούς φορείς που πρέπει να έχουν λόγο. Θεωρώ ότι με αυτή την πρόταση ως βάση, που έχω διαπιστώσει ότι οι περισσότεροι φορείς την αποδέχονται, με αλλαγές και τροποποιήσεις πιθανώς, μπορούμε να προχωρήσουμε και να βρούμε τις συναινέσεις που απαιτούνται για την συγκρότηση του Φορέα.
Θα ακούσω και τον Δήμαρχο Πατρών Κώστα Πελετίδη. Θεωρώ ότι κατεύθυνση και των δύο (Δήμου και Πολιτείας) είναι η ικανοποίηση σε ποσότητα και ποιότητα των πολιτών και εφόσον έχουμε έναν κοινό στόχο θα βρούμε τον τρόπο να τον υλοποιήσουμε», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Δέδες μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό "Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7".
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Παρουσία του Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών η διάνοιξη του τελευταίου τμήματος σήραγγας της Ιονίας Οδού - ΒΙΝΤΕΟ
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr