Προχωρούν τα υπόλοιπα έργα για την αναβάθμιση της γραμμής Αθήνα - Πάτρα
Να κατακυρώσει την κατασκευή του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο στην ιταλική GD Infrastutture αποφάσισε χθες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, με βάση και τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η απόφαση, έπειτα από σχεδόν ενάμιση χρόνο δικαστικής αντιπαράθεσης, συμβαδίζει με τις επιταγές του Ελεγκτικού Συνεδρίου το οποίο δεν ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, προϋπολογισμού 174.000.000 ευρώ, στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Στέγγου.
Μειοδότης στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν η GD Infrastutture Srl, που φέρεται να συνεργάζεται με τη Μηχανική και είχε καταθέσει προσφορά που ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς.
Όμως, η προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θεώρησε πως οι Ιταλοί έπρεπε να αποκλειστούν καθώς το πιστοποιητικό της ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκόμισαν στον διαγωνισμό δεν έφερε τη... “σφραγίδα apostile” (σ.σ. βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου). Η ιταλική πλευρά υποστήριζε πως το πιστοποιητικό αυτό, σύμφωνα με την ιταλική πρακτική και πραγματικότητα, εκδίδεται μόνο ηλεκτρονικά και ως ηλεκτρονικό πιστοποιητικό δεν ήταν σε καμία περίπτωση κατά νόμον υποχρεωτικό αλλά και δυνατόν να τεθεί η σφραγίδα apostile.
Τότε τα επιχειρήματα της GD Infrastutture δεν έγιναν δεκτά από την ΕΡΓΟΣΕ. Όμως στη συνέχεια το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ουσία τις υιοθέτησε αφού δεν επέτρεψε την υπογραφή της σύμβασης με την Πόρτο Καρράς.
Με τη χθεσινή απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ τελειώνει το πρώτο ημίχρονο καθώς η πλευρά Στέγγου έχει δυνατότητα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, το έργο θα οδηγηθεί σε περαιτέρω καθυστέρηση, με την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ να παρακολουθεί στενά ώστε να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια.
Μπορεί να συνεχίζεται το σίριαλ για το συγκεκριμένο τμήμα, αλλά προχωρούν τα υπόλοιπα έργα για την αναβάθμιση της γραμμής Αθήνα - Πάτρα.
Ηδη ξεκίνησαν οι εργασίες στρώσης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοπτό-Αίγιο.
Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επιδιώκει να δημοπρατήσει μέχρι τέλος του χρόνου δύο σημαντικά έργα και συγκεκριμένα την ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο. Η προκήρυξη του πρώτου έργου θεωρείται σχεδόν σίγουρη.
Πηγή
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr