Προηγήθηκε συνάντηση με τον Δήμαρχο Κώστα Πελετίδη
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγη η σύσκεψη του πρωθυπουργού με τους αιρετούς της Αχαίας. Αυτή την ώρα ο Αλέξης Τσίπρας και οι υπουργοί που τον συνοδεύουν βρίσκονται στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο.
ΝΩΡΙΤΕΡΑ
16.00 Ζητήματα που έχουν να κάνουν με το φράγμα Πείρου Παραπείρου, την 111, το τρένο, το αυτοκινητοδρόμιο, κ.α. τέθηκαν στον Πρωθυπουργό. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης είπε ότι θα δοθούν 90.000 ευρώ για επικαιροποίηση των μελετών του αυτοκινητοδρομίου, ώστε να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο,επίσης ανέφερε ότι θα δοθούν 2 εκ. ευρώ για την βελτίωση του ΧΥΤΑ της Ξερόλακας, καθώς και 2 εκ. ευρώ για τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης, όπως και 35 εκ. ευρώ για την περιφερειακή οδοποιία.
ΝΕΟΤΕΡΟ Σύσκεψη με Δημάρχους της Αχαΐας τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα και τον αντιπεριφερειάρχη Αχαίας Γρηγόρη Αλεξόπουλο, έχει αυτή την ώρα ο Αλέξης Τσίπρας στο Δημαρχείο της Πάτρας.
Ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης έχει αποχωρήσει καθώς πηγαίνει στην κηδεία της μητέρας της Κατερίνας Γεροπαναγιώτη, Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου στην Αμαλιάδα.
Αναλυτικά τι ανέφερε ο Δήμαρχος Πατρέων στον Αλέξη Τσίπρα στη συνάντηση που είχε κατ΄ίδίαν νωρίτερα μαζί του, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου:
"Το Δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, επισκέφτηκε σήμερα στο Δημαρχείο, ο Πρωθυπουργός, κ. Αλέξης Τσίπρας και είχε συνάντηση μαζί του.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Δήμαρχος ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός της Πάτρας και αναφέρθηκε στις διεκδικήσεις και τα αιτήματα του Δήμου, όπως έχουν αποτυπωθεί στις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος Πατρέων έθεσε στον Πρωθυπουργό μεταξύ άλλων τα εξής ζητήματα:
«Θα θέλαμε πάρα πολύ, η σημερινή μέρα της παράδοσης του δρόμου Πάτρα – Κόρινθος να ήταν μέρα χαράς για τον πατραϊκό λαό. Δυστυχώς δεν είναι και όχι με δική του ευθύνη.
Για πολλά χρόνια, βλέπει τον μόχθο και τον ιδρώτα του να τον λυμαίνονται οι μεγαλοεργολάβοι, να καθυστερεί η υλοποίηση των μεγάλων οδικών έργων και οι κατασκευαστικές εταιρίες, με την συνδρομή του κράτους να απολαμβάνουν όλο και πιο αυξημένη την δημόσια χρηματοδότηση, τις πολλαπλές διευκολύνσεις, για να απομυζούν διαρκώς κέρδη. Το έργο παραδίδεται, αλλά για τα λαϊκά στρώματα η χρήση του θα είναι είδος πολυτελείας. Τα διόδια Πάτρα – Αθήνα μετ’ επιστροφής από 12,80€ θα φτάσουν 23€, αύξηση 80%. Τα διόδια για να διασχίσει κανείς τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και να επιστρέψει είναι 27€. Την ίδια στιγμή το μεροκάματο των οκταμηνιτών εργαζομένων στο Δήμο μας είναι μόλις 17 €.! Επειδή ο λαός μας πλήρωσε και ξαναπλήρωσε τους μεγαλοεργολάβους, είναι πιστεύουμε λογικό να θέλει να κυκλοφορεί στους δρόμους χωρίς να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη. Να γιατί απαιτούμε την άμεση κατάργηση των διοδίων!.
Ο οδικός άξονας Κορίνθου Πατρών παραδίδεται, όμως, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα κανένα έργο αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής του πρώην Δήμου Ρίου, που εξαιτίας της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, είναι παραπάνω από ορατοί οι κίνδυνοι για τη ζωή και την περιουσία των κατοίκων. Η κυβέρνησή σας είναι ενήμερη. Έστω και τώρα περιμένουμε την υλοποίηση των μέτρων που απαιτούνται για να μη θρηνήσουμε θύματα μπροστά σε μια κακοκαιρία, να καταστραφούν οι κοινότητές μας.
Παρατηρούμε από τη μια να δίνονται δισεκατομμύρια στους μεγαλοκατασκευαστές των δρόμων και του σιδηροδρόμου και από την άλλη να περιφρονείται η ποιότητα της ζωής του πατραϊκού λαού. Απ’ ότι φαίνεται στο σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ είναι η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας και όχι περιμετρικά ή υπόγεια. Ισχυρίζονται πως η χρηματοδότηση «τελείωσε» όταν έφτασε ώρα της κατασκευής της εντός της πόλεως! Πως η επιφανειακή διέλευση είναι τάχα μονόδρομος, με ένα μικρό μόνο τμήμα της υπογειοποιημένο! Η χρηματοδότηση ποτέ δεν φτάνει όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες και αγωνίες άλλα πάντα είναι «ανοιχτή» όταν οι μεγαλοεργολάβοι απαιτούν! Εμείς δεν θα δεχτούμε να τελειώσει η ζωή των περιοχών μέσα από τις οποίες θα διέλθει το τρένο. Αίτημα δίκαιο, αντίστοιχο των δυνατοτήτων της εποχής μας.
Επ’ ευκαιρία της συνάντησής μας, θέλω να σας παρουσιάσω συνοπτικά κάποια προβλήματα της πόλης μας, που αναλυτικά έχουμε καταθέσει στους υπουργούς σας, τους οποίους συχνά – πυκνά επισκεπτόμαστε. Ελπίζουμε ότι θα ικανοποιηθούν.
Όταν εμείς μιλάμε για πόλη, ξεκινούμε από τη ζωή των συμπολιτών μας. Η ανεργία ρίζωσε για τα καλά, η φτώχεια απλώνεται, οι επαγγελματίες καταστρέφονται, οι αγρότες ξεκληρίζονται. Δεν δεχόμαστε ότι το μέλλον μας είναι τα συσσίτια και τα προγράμματα φτώχειας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η κοινωνία μας είναι ταξική και ότι τα αλλεπάλληλα μέτρα, που παίρνονται χρόνια τώρα, κινούνται στην κατεύθυνση να σώσουν την κυρίαρχη τάξη, το κεφάλαιο, ντόπιο και ξένο. Αν περισσέψει κανένα ψιχουλάκι, θα πάρει και ένα τμήμα των εξαθλιωμένων. Θέλουμε δουλειά για τα παιδιά μας, να σταματήσει η τραγωδία στα σπίτια μας, να ανοίξουν τα φτερά τους, να σταματήσει η μετανάστευση. Θέλουμε δουλειά με δικαιώματα, όχι μισθούς και μεροκάματα δούλου. Άμεσα να γίνουν μόνιμες προσλήψεις 1000 εργαζόμενων στο Δήμο. Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι. Να χρηματοδοτηθεί ο Δήμος από τον κρατικό προϋπολογισμό για να ανταποκριθεί επαρκώς στη μισθοδοσία και τη λειτουργία της πόλης. Να καταργηθεί το επιπλέον χαράτσωμα των συμπολιτών μας με ανταποδοτικά τέλη, πρόστιμα, φόρους. Πληρώνουν βαριά και άδικη φορολογία, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, ειδικούς φόρους για καύσιμα, ποτά , τσιγάρα, καφέδες. Δεν έχουν άλλα, στέρεψαν.
Να ολοκληρωθεί το φράγμα Πείρου – Παραπείρου που μπορεί να τροφοδοτήσει και να καλύψει μεγάλο ποσοστό από τις ανάγκες της πόλης. Η διαχείρισή του από Ανώνυμη Εταιρεία ή από Διαδημοτική Επιχείρηση, θα έχει αποτέλεσμα την ιδιωτικοποίηση και την παραπέρα εμπορευματοποίηση του νερού. Θα επιβαρυνθούν τα λαϊκά στρώματα με αύξηση της τιμής του νερού. Η διαχείριση του Φράγματος Πείρου – Παραπείρου, πρέπει να γίνει από Εθνικό Δημόσιο Οργανισμό Υδάτινων Πόρων, που θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα σχεδιάζει, θα προσλαμβάνει προσωπικό, θα υλοποιεί το έργο της ορθολογικής διαχείρισης και μπορεί να εξασφαλίσει χωρίς νέες επιβαρύνσεις, νερό με επάρκεια, φθηνό και υγιεινό για όλους. Στη διοίκηση ενός τέτοιου φορέα μπορούν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των Δήμων της περιοχής. Το κράτος συγκεντρώνει τα χρήματα, μέρος τους πρέπει να επιστραφεί σε έργα και υπηρεσίες , ας μην πάρουν οι δανειστές και το κεφάλαιο, δεν θα πεινάσουν.
Επ’ ευκαιρία της παρουσίας σας στο Δημαρχείο, σας ζητώ να παρέμβετε στον κ. Τερζάκη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρίας Ακινήτων Δημοσίου, για να μας παραχωρήσει το κτίριο της πρώην Εμπορικής Σχολής, μετέπειτα Πειραματικό Σχολείο για να το κάνουμε παιδικό σταθμό. Δεν ζητούμε χρήματα, εμείς θα το ανακαινίσουμε με δικούς μας πόρους, για τα παιδιά μας. Το ίδιο ισχύει και για τον παλιό σκουπιδότοπο στο Ριγανόκαμπο, που επιθυμούμε να μετατρέψουμε σε ένα μεγάλο περιαστικό πάρκο και χώρο πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων. Δυόμιση χρόνια περιμένουμε να λήξει αυτό το θέμα.
Συμπληρώθηκαν φέτος 14 χρόνια εγκατάλειψης από τις κυβερνήσεις του κολυμβητηρίου Αγυιάς Πάτρας που ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Δυόμιση χρόνια περιμένουμε και την παρέμβαση του υπουργείου, να συντηρήσουν και να λειτουργήσουν τον χώρο αθλητικών δράσεων γύρω από το παλιό κολυμβητήριο. Εάν δε σκοπεύουν να το κάνουν, να μας το παραχωρήσουν για να το βάλουμε στη ζωή της πόλης μας, δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο.
Μέχρι σήμερα δεν μας έδωσαν ούτε 1 ευρώ για τις ανάγκες του Παμπελοποννησιακού Σταδίου, που διαχειριζόμαστε με χρήματα του πατραϊκού λαού, ούτε φυσικά για τα δημοτικά γήπεδα και τους προαύλειους χώρους γυμναστικής των σχολείων μας. Γιατί η Τρίτη πόλη της Ελλάδας να έχει αυτή τη μεταχείριση.
Σύντομα θα έρθουμε σε επαφή και με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για να δούμε τις δυνατότητες χρήσης των αθλητικών εγκαταστάσεων του Κέντρου Εκπαίδευσης Τεχνικού Πάτρας από τους κατοίκους της περιοχής, τα παιδιά μας.
Χθες είχαμε συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Χαρίτση, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) κ. Κορκολή και την Ειδική Γραμματέα Διαχείρισης Ταμειακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΣ κ. Φωτονιάτα και είδαμε τα θέματα χρηματοδότησης των απαιτούμενων έργων για τη διαχείριση των απορριμμάτων, όπως και τη χρηματοδότηση της μετατροπής του κτιρίου του πρώην Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού, που βρίσκεται στην περιοχή των παλιών εργοστασίων της Πάτρας, στις λαϊκές συνοικίες, σε πολιτιστικό – αθλητικό κέντρο.
Ζητάμε επίσης χρηματοδότηση για την ανάπλαση του Παλιού Νοσοκομείου στην Άνω Πόλη και για την κατασκευή του κατεδαφισμένου λόγω σεισμού, 12ου Δημοτικού Σχολείου, την ενεργειακή αναβάθμιση πολλών σχολείων. Αναμένουμε την άμεση θετική ανταπόκρισή σας.
Χθες είχαμε συνάντηση επίσης και με την υφυπουργό Οικονομικών κ. Παπανάτσιου για την ολοκλήρωση των διαδικασιών της οριστικής παραχώρησης του παραλιακού μετώπου και ορίσαμε νέα συνάντηση την επόμενη Τετάρτη, για να δούμε τις λεπτομέρειες. Πιστεύουμε ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και άμεσα θα βρείτε τον τρόπο να χρηματοδοτηθεί η ανάπλασή της. Καλό είναι το μεράκι και η προσπάθεια του Δήμου μας, αλλά χρειάζονται και χρήματα τα οποία θα πιάσουν τόπο, δεν θα γίνουν κτήμα των ολίγων.
Τέλος, υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη ζητήματα που αφορούν την λειτουργία των σχολείων, του Κοινωνικού, του Πολιτιστικού Τομέα, των γενικότερων υποδομών της πόλης μας, όπως η κατάσταση των οδοστρωμάτων, έλλειψη μέτρων για την αντισεισμική θωράκιση , την αντιπλημμυρική προστασία, για τα οποία είναι συνεχείς οι παρεμβάσεις μας και οι διεκδικήσεις μας προς την Κυβέρνηση.
Για εμάς βασική προτεραιότητα αποτελεί η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των λαϊκών στρωμάτων που υποφέρουν».
Μετά το πέρας της συνάντησης ο Δήμαρχος χάρισε στον Πρωθυπουργό το λεύκωμα «Χαρτών Μνήμες, Πάτρα 1831 – 1943» και μια λιθογραφία του Δημοτικού Θεάτρου της Πάτρας.
ΝΩΡΙΤΕΡΑ: Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή την ώρα η συνάντηση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη. Οι δυο τους συζήτησαν στο Δημαρχείο της Πάτρας.Σύμφωνα με πληροφορίες ο Δήμαρχος Πατρέων έθεσε στον Πρωθυπουργό σοβαρά ζητήματα της Πάτρας όπως είναι αυτό της διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής απότην πόλη και η υπογειοποίησή της.
Στο ζήτημα του τρένου, της έλευσης του φυσικού αερίου και της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Πατρών-Πύργου αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Η φωτογραφία είναι της Φαύστας Φραντζή.
Η φωτογραφία είναι της Φαύστας Φραντζή.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr